מקוה טהרה הוא מבנה ייחודי.
המבנה היחיד שקיימות לגביו הלכות מפורטות המשליכות על תכנון המבנה. המבנה הכולל מערכות מורכבות של אגירה, חימום וסינון מים המצריכות ידע בתפעול ושימוש יומיומי ומעבר לאלו, יש בו אתגר מיוחד הנוגע לעיצוב חווית משתמש.

מכאן ברור כי מי שמתכנן מקווה חייב להכיר את כל הצדדים של פעילות המבנה. ההלכתי, התפעולי והחוויתי-עיצובי.

נדרש לגלות בקיאות הלכתית, הבנה איך המבנה עובד בשעות הפעילות השונות, איך נכון להטמיע את המערכות, וכל זאת יחד עם היכרות של אופן השימוש כדי לעצב חוויה טובה ומיוחדת עבור כל טובלת.

החזון שלנו

אנו רואות את חווית הטבילה בהיבט של פרט שמהווה חלק מסיפור החיים היהודי. בכלי שיש ברשותינו אנו יוצרות חווית טבילה חיובית ואיכותית. אנחנו שואפות להקים מקוואות המאפשרים חוויה אינטימית רוחנית, כזו המעוררת הרגשה של התרוממות רוח.

איך עושים את זה ?

אנחנו יוצרות מרחב רגוע, נעים, מעוצב בעדינות וברגישות כדי שיאפשר למי שבאה בשעריו להתנקות מהאירועים איתם הגיעה, להתנתק מהיומיום ולעשות אתחול אמיתי לנפש... אנחנו עובדות בתכנון מקצה לקצה מהכניסה ללובי ועד לחדר המכונות. מקביעת כיוון הכניסה והעמדה ועד לבחירת הכרית לפינת ההמתנה. אנחנו עוסקות בתהליך התכנון בכל המרכיבים של המקווה גם הנראים כמו יופי ואסתטיקה וגם מאחורי הקלעים שהכל יעבוד.

6 הדגשים בתכנון המקווה

בתכנון מקווה אנו נדרשות לחשיבה מוקפדת ומעמיקה כבר מהשלבים הראשונים לפי הדגשים הבאים:

כל פרט ופרט במרחב מרכיב עוד חלק בחוויה השלימה שאנחנו יוצרות במקווה.

כנשים דתיות המכירות את חווית הטבילה באופן אישי, ובתור מתכננות בעלות ניסיון רב, אנחנו רואות שליחות בתכנון מקוואות תוך יישום התובנות הללו בעבודה.

רוני שגב

מעצבת פנים בתחום המסחרי ציבורי עם ניסיון של 25 שנה בתחום העיצוב ועשר שנות ניסיון בתחום עיצוב מקוואות. עיצבה ומעצבת מקוואות בעמק חפר, בראש העין, בטבעון, בצפת בראש פינה ובעמק יזרעאל. מרצה בשנקר

רחל בילסקי

אדריכלית ומתכננת ערים בעלת משרד אחרת אדריכלות ובניה ירוקה עוסקת בתב"עות, מבני ציבור ומגורים בבניה ירוקה נסיון של 22 שנה באדריכלות ועשר שנות נסיון בתכנון מקוואות. תכננתי ומתכננת בניה מלאה וחידוש של מקוואות במ.א. שפיר, איתן, עוזה, עין צורים, כפר פינס, עמק המעיינות, החל"פ פתח תקוה, החל"פ הרצליה.

יועצי ההלכה

יעוץ הלכתי הרב משה גולדברג / הרב עזרא זיאת יעוץ הלכתי וליווי מקצועי למעלה מעשור בתחום המקוואות נסיון רב בליווי הלכתי למקוואות טהרה עפ"י הגישות ההלכתיות השונות. מקוואות ציבוריים ופרטיים בתיאום ושת"פ עם רבנים ומומחים בארץ ובחו"ל

רוצים לחדש או לבנות מקווה חדש? כיתבו לנו ונשמח לעזור

פרטי התקשרות

052-3237363
[email protected]

Open chat
💬 אפשר לעזור?
שלום 👋
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן